Order­information

Leverans och betalningsvillkor:

Kunden ansvarar för att ha giltigt utskänkningstillstånd från behörig myndighet och åtar sig att snarast informera Leverantören om förändringar av tillståndets omfattning.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar av sortimentet, tryckfel, prisändringar, årgångsbyten och kolliändringar.

För dagsaktuell information, kontakta din säljare eller besök oss på webben!

Orderstopp och ledtider:

Nedan kan du läsa om våra aktuella orderstopptider, leveransdagar och ledtider inom Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella förändringar från transportör. Har du några funderingar är det bara att slå en signal!

Stockholm innerstad/City – Orderstopp kl. 13.00 vardagar för leverans 2 dagar efter.

Leverans sker alla vardagar i veckan.

Göteborg/Malmö innerstad/City – Orderstopp kl. 13.00 vardagar för leverans 2 dagar efter.

Leverans sker alla vardagar i veckan.

Övriga landet

Kontakta order@weandwine.se för info om just dina leveransdagar samt orderstopptider.

Leveranser sker enligt gällande leveransschema.

Frakt & lösplock:

Fraktfritt inom Sverige för order överstigande 5000:- exklusive moms. Vid mindre order tillkommer fraktavgift på 500:- ex. moms. Produkter under 150:- ex. moms säljs endast på kolli. Är restaurangen obemannad vid leveranstillfället debiteras kunden för extra utkörning. Kopia på sedvanligt utskänkningstillstånd ska bifogas första order. Express/snabborder som läggs efter angiven orderstopptid debiteras med 500 SEK ex. moms förutsatt transportören kan lösa detta inom det befintliga transportschemat. Går detta inte, så måste transportör bekräfta att det går att lösa på annat sätt via budbil. Du som kund informeras dock om pris för budbil samt måste ge ditt godkännande.

Betalning:

Betalningsvillkor är 10 dagar netto från fakturadatum efter sedvanlig vanlig kreditupplysning. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med f.n. 18 % per månad efter 30 dagar från fakturadatum. Har du frågor kring din faktura, mailar du enklast till order@weandwine.se

*Allokeringar

Vid förfrågan av allokerade produkter (markerade med *) vänligen ta kontakt med din säljare eller order@weandwine.se.

Reklamationer:

Samtliga reklamationer ska ske inom 5 arbetsdagar efter leveranstillfället för att ersättning ska utgå. Synlig leveransskada och leveransbrist ska antecknas på fraktsedeln vid leveranstillfället.

Skador som beror på producentens eller We & Wines hantering ersätts efter godkännande från We & Wine.

Vid korkdefekter, ska både kork och flaska kunna uppvisas och reklamation ske senast 5 dagar från det att defekten upptäcktes.

Vid kvalitetsreklamationer, notera alltid årgång samt LOT-nummer.

Reklamationer mailar du enklast till order@weandwine.se eller kontakta din säljare.